VisSpiratie;
Met visspiratie willen wij u inspireren op gebied van aaskennis en keuzes, inspiratie geven om andere technieken toe te kunnen passen en vaardigheden mogelijk te verbeteren.
Door visspiratie gaat u niet het dubbele aantal vissen vangen van wat u normaal doet maar het geeft u een andere kijk op een visserij.
Het vangen van een target, het aanpakken van een bepaald water, wedstrijden willen willen, vandaar Visspiratie.
Visspiratie is geschikt voor petit commitee, maximaal 5 personen, het aantal onderwerpen en de besproken thema's maakt het hoofd vol van inspiratie.
Wij zijn geen gewone producent, maar ambachtslieden die geloven in het creeren van voer met onderscheidende waarde. Onze focus op specialisatie en niche-expertise is wat ons team uniek maakt en streven geen maximaal haalbare omzet na.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze tijd optimaal besteden en hierin het maximaal haalbare aan vangsten voor klanten en voor onszelf kunnen behalen.
Waarom is er toch steeds iemand die sygnificant beter presteert ten op zichte van anderen, dat is interressant.
Fifty / Fifty
Sport, we nemen als voorbeeld een Europees voetbaltoernooi, elk deelnemend land heeft 50% kans op het behalen van de finale, wel de finale behalen is 50% kans, of het niet behalen van de finale, twee mogelijkheden dus 50% kans. In de visserij is het niet ander, je vangt vis 50% of je vangt niks 50%, ook twee mogelijkheden.
De invloed die je hebt op succesvol zijn, de kansberekening, dat bepaal je zelf!
Met een gedegen inzet, goed plan en discipline verhoog je kans op succesvol vissen, dit kan zeker naar 80%! de kans om visloos af te sluiten, er blijven altijd facetten waar zelf geen invloed hebt maar zorg dat je dit percentage zo laag mogelijk houd.
Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus
Waarom vangt een bepaald persoon beter als een andere, niet incidenteel maar structureel. Wat doet deze persoon anders, welke onderscheidende verschillen hanteert deze?
Geluk dwing je af wanneer je blijvend onderscheidend beter blijft presteren als anderen.
Lukt het jou niet goed genoeg, vraag je jezelf dan eens af hoe kan ik mijn visserij verbeteren?
Want winnaars hebben plannen, verliezers hebben excusses, ...vis zat niet in onze zone,...het weer sloeg om,
...teveel vissers aan de waterkant, ....de vissen eten niet.
Met een drup aan de neus naar huis en voor de volgende keer meer succes.
Het zijn niet altijd de optimale omstandigheden dat weten we allemaal, maar volgens ons blijft meer kans op succesvol te zijn als men denkt.
Experimenteer, observeer; Succesvol vissen vereist enige trial- and error.
Verleidelijke Beloften
Uit de verpakking verspreidt zich een verleidelijke geur, een mix van vanille en zoete fruitaroma's, de deegballetjes gehuld in een goud gele gloed beloven een wereld van genot voor de karper, klaar om ontdekt te worden.
Deze onweerstaanbare boilie omarmt de de smaakpapillen terwijl de zoete fruitaroma's dansen door de verschillende waterlagen. Elke aasopname door de karper is voor een reis van geluk, de delicate textuur van het deegballetje kruimelt als zachte omhelzing. Elke hap ontvouwt zich als een zoete verleiding die nog lang in de zone van het water blijft hangen en bij vele vissen van de populatie zal de nieuwschierigheid worden gewekt en gaan aan deze verrukkelijke boilies verslaafd raken.
Dat zijn verleidelijke beloften, ....de tekst kan zo mooi omschreven worden, het vangt de visser.
Veelal is onze vriend karper meer veeleisend en slimmer en laat zich lastiger vangen dan de door marketing en reclame gevangen visser die op basis van verheerlijkende tekst een zakje aas heeft gekocht.
Het beste visvoer bestaat niet
Een boilie is samengesteld uit verschillende ingredienten, Basis ingredienten als bijvoorbeeld bloemsoorten van mais en tarwe, Aanvullende ingredienten als bijvoorbeeld vismeel of een soort notenmeel, Wateroplosbarre ingredienten voor extra aantrekking als bijvoorbeeld melkpoeder en suikers, Kruiden & Specerijen als bijvoorbeeld knoflookpoeder of Chilipoeder, Additieven als smaakstoffen en sterke zoetstoffen, Geurverbeteraars als flavours en hulpstoffen als bijvoorbeeld kleurstof en producten welke de houdbaarheid bevorderen.
Het is net een koekje, qua hoofdbestandsdelen het lijkt veel opelkaar maar we kunnen eindeloos varieren.
Een Mango-Strawberry boilie zegt meer over de geur en smaak, een Scopex-Banaan of Tutti Frutti boilies hebben een net andere geur maar mogelijk de gelijke samenstelling van ingredienten. Of "met wel 20% aan Krillmeel" zegt ons meer over een bepaalde voedingswaarde als het bereiken en doeltrefffendheid naar vangsten.
Medicijen of pillen kunnen ook veel op elkaar lijken, maar wanneer een paracetamol geen werkzame stof bevat gaat de hoofdpijn niet weg en bereik je niet het gewenste resultaat!
Werkzame stof in een product draagt ondermeer verantwoordelijkheid voor de gewenste effecten, het liefst uitzonderlijk effectief in het bereiken van het gewenste doel.
Duidelijk moet zijn: het beste visvoer bestaat niet, elke omstandigheid is anders.
De samenstellingen moeten ons inziens ingezet worden naar omstandigheden, het aas moet dan zijn kracht tonen en vissers worden belonen met vangsten.
Zoals wij graag Boilies voor onze klanten maken is als een Turkse Kledingmaker maatpakken maakt voor zijn klanten, maatwerk.
Marketing en Reclame;
Er is algemeen onvoldoende bekend wat reclame feitelijk doet, reclame verzorgt niet zomaar objectieve informatie maar is iets wat jouw de hele tijd wil sturen.
Niet ten goede van jou maar ten goede van diegene die aan jou iets wil verkopen.
Van ons mag reclame worden afgeschaft en wensen meer reclame geletterdheid, zodat men meer komt te weten waar reclame voor bedoeld is en niet zomaar iets kopen.
Visspiratie:
Onderwerpen: Voertechniek en prestaties, Aasbereiding, Ingredienten samenstellingen bepalen, Conditioneren, Samenstelling & Analyse, Stress vermindering, Inhaking, Formaat, en wat er ter tafel komt.
Duur: 2,5 - 3 uur.
Visspiratie is geschikt voor petit commitee, tot maximaal 5 personen, het aantal onderwerpen en de besproken thema's maakt het hoofd vol van inspiratie.
Klant contact
We drijven de onderneming op 75-80% omzet van bekenden, we merken dat we niet in staat zijn om iedereen persoonlijk te woord te staan. Zeker in het drukke seizoen wanneer er een hoge mate van vraag naar producten is. Bovendien moet duidelijk zijn dat wij dat niet kunnen/willen, maar geeft ons wel een uitdaging.
De Turkse Kleermaker
De Turkse kleermaker van het dorp maakt prachtige maatpakken. Voor een aankomende bruiloft melden 80 van de uitgenodigde mannelijke gasten zich bij hem voor een opmaat aangemeten maatpak. 45 personen hebben zich gemeld 2 maanden voor de bruiloft, hun maatpakken zijn tijdig klaar, de andere 35 mannelijke gasten kwamen 2 weken voor de datum van bruiloft terwijl de kleermaker de pakken voor anderen aan het maken is.
Wanneer hij een aantal avonden en weekenden zou doorwerken had hij zeker nog 5 personen van een aangemeten pak kunnen voorzien echter zou dit ten koste gaan van zijn eigen vrije tijd en besloot dit daarom niet te doen.
Het rode verkeerslicht
Stel in Europa zijn er 75.000 hobby vissers, 5000 hiervan zouden weleens met ons willen contacten via telefoon. Een gemiddeld telefoongesprek in 2020 was daadwerkelijk gemiddeld 9 minuten, dat zouden dan 45.000 minuten zijn. Als we deze tijd omrekenen naar uren is de totale tijd die nodig is voor 5000 telefoongesprekken van elk 9 minuten 750 uur.
Met een gemiddelde werkdag van 8 uur zou het ongeveer 90 dagen duren om 5000 telefoongesprekken van elk 9 minuten te voeren.
Dat is 3 maanden, net zolang als je in een gemiddeld leven staat te wachten voor een rood verkeerslicht.
Om onze uitdaging hierin het hoofd te bieden hebben we enkele stappen ondernomen waaronder het bestelbare produkt VisSpiratie.